HTML

Lassan a Testtel!

Ez a "Lassan a Testtel Mozgalom" (LTM) hivatalos honlapja. A Mozgalom egyetlen célkitűzése az, hogy az Országgyűlés - többségi szavazással - oszlassa fel magát MOST és a Köztársasági Elnök HALADÉKTALANUL írjon ki előrehozott választásokat, ezzel helyreállítva a megroggyant alkotmányos rendet. A Mozgalom jele a (tetszőleges színű ill. mintázatú) nyolcágú csillag, eszköze a passzív rezisztencia.

Azért, hogy az önfeloszlatás az Országgyűlésben mihamarabb napirendere kerüljön, népi kezdeményezést (Bürgerinitiative) indítunk. Ennek sikeréhez ötvenezer aláírás kell.

1949. évi XX. törvény (Ideiglenes Alkotmány) 28/D. § Országos népi kezdeményezést legalább 50 000 választópolgár nyújthat be. Az országos népi kezdeményezés arra irányulhat, hogy az Országgyűlés hatáskörébe tartozó kérdést az Országgyűlés tűzze a napirendjére. Az országos népi kezdeményezésben megfogalmazott kérdést az Országgyűlés köteles megtárgyalni.

A honlap kizárólag a passzív rezisztencia módszereinek illetve a népi kezdeményezés technikai kérdéseinek tárgyalására szolgál. Aki vitatja a célkitűzés jogosultságát illetve kételkedik a széles összefogás megteremtésének lehetőségében, menjen máshova.

LTM Banner:

Itt az a kis darab html kód, amit be kell tenni, ha azt akarjátok, hogy legyen link a honlapotokról ide:

<a href="http://lassan-a-testtel.blog.hu/"><img src="http://m.blog.hu/la/lassan-a-testtel/image/lassan.png" border=0 alt="Lassan a Testtel Mozgalom"></a>

Lassan a Testtel MozgalomÍgy fog kinézni (klikk a csillagra! - aki tud szebbet, ne fogja vissza magát, küldje el):


Közlemény: AzEskü  szövege elkészült pdf formátumban, letölthető. Nyomtassatok belőle sokat és terjesszétek :-)

Friss topikok

  • tesz-vesz: off, de mi ez a sárga csillag itt jobbra? (2009.06.22. 17:48) Leggyengébb láncszemek?
  • ciprián: kiváncsi lennék, hányan viselik a nyolcágú csillagot. merthogy a vizionált százezrek, milliók bizt... (2008.12.24. 17:54) Eskü
  • abandi: Az Apeh megadta a választ: Októberig 1,2 M "tartozó" adóalanynak küldenek (téves)kimutatással egyb... (2008.09.30. 18:41) Agyvihar
  • abandi: Tisztelt terembura! Majdnem feloszolt... (2008.09.25. 14:58) Országos népi kezdeményezés
  • Doróka: kepfeltoltes.hu/080408/by_vonnegut_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Ennek magasabb síkban rejlő verziója ... (2008.04.08. 08:13) Szemiotika

Linkblog

Agyvihar

2008.01.06. 03:18 :: terembura

Jó hülye szó, a brainstorming tükörfordítása. Magyarul: ötletparádé.

Az a lényeg, hogy össze kell szedni a passzív ellenállás lehetséges módszereit. Biztos vagyok benne, hogy van legalább tizezer, de nyilván senkinek sem jut eszébe mind, nekem se. Mindenesetre felsorolom azt a párat, ami van, a többit pedig légyszi írjátok meg ide. Ami jónak látszik, azt folyamatosan csatolom a listához. Minden ilyen akciónak csak akkor van értelme, ha legalább tízezrek, de inkább százezrek, milliók csatlakoznak.
  1. Autóval lassan menni, gyakran megállni akkor is, ha nem muszáj, de csak éppen hogy. Azért lásd: 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 26. § (5) bekezdés
  2. Gyalog is lassan menni, különösen zebrán, átjáróban, lépcsőn, lehetőleg bottal, járókerettel.
  3. Mobiltelefonnal előre meghirdetett időpontokban (mondjuk minden óra 37-kor) nem létező vagy ingyenes számot hív mindenki.
  4. Jó sok "flash mob" (röpgyűlés). Előre meghirdetett időpontban és helyen sokan összeverődnek, rövid ideig nem csinálnak semmit, aztán mindenki megy a dolgára.
  5. Multinacionális üzletláncok, bevásárlóközpontok bojkottja. Némi anyagi áldozattal jár, de csak rövid távon. Az csinálja, aki anyagilag megengedheti magának.
  6. Jegyzőnél rendelkezni, hogy a Népességnyilvántartó ne adja ki személyes adatainkat marketing-célokra (egyébként is ez a normális).
  7. Közérdekű kérelmekkel, panaszokkal és bejelentésekkel fordulni a Miniszterelnöki Hivatalhoz. Kötelesek harminc napon belül elbírálni, még akkor is, ha hülyeség. Az eredményről írásban kell értesíteniük.
  8. Nyakára járni a képviselőnek. Ehhez kell lista az összes kormánypárti képviselő fogadóórájáról (hely/időpont). Ki állítja össze?
  9. Adóvisszatartás. Az csinálja, akinek rendben vannak a könyvei és megengedheti magának a késedelmi kamatot.

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lassan-a-testtel.blog.hu/api/trackback/id/tr40286592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hm. 2008.01.06. 09:05:36

Ez hatalmas buli, de mint minden forgalomlassító dolog, sajnos ez is csak egy célcsoporttal szúr ki: a kedves átlagpolgárral. (Előtted van, ahogy könnyek közt lemondanak a képviselők, mert az audiból látták az utcán lépésben haladó tömeget?) Egy link: www.kibulizottorszag.net/ . Egyéni vélemény, kéretik nem megkövezni.

sertinna 2008.01.06. 10:14:35

Nagyszerű ötlet de szerintem a nép nagy része nem fog semmit tenni. Miért? Egyrészt, mert nekik mi vagyunk a fasiszta-nemzetszocialista csőcselék, másrészt, igazából fel sem tudják fogni, ami történik velük, harmadrészt, féltik magukat, stb., stb.. Sajnos a legtöbb ember fél és/vagy LUSTA bármit is tenni az országért... Igazából mire hazaér a magyar a munkából, már elszállt az összes lelkesedése és nincs lelkiereje semmit tenni. Sajnos, ez van.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.01.06. 10:58:03

A képviselő akkor dobja be a törölközőt, ha a tartótiszt, aki a suskát adja, beszól. A posztmodern tartótiszt meg akkor szól, ha a profit megcsappan. Ez ilyen egyszerű.

A "nép nagy része" soha sehol nem tesz semmit. Nem is kell. Elég ha tapsol a megfelelő dramaturgiai fordulathoz. Megjegyzem aki ahhoz is lusta, hogy lassan menjen ahelyett, hogy siet, az kész.

Persze erre a kezdeményezésre is lehet mondani, hogy fasiszta ill. náci - mindernre lehet - de aki ilyet szól, az végképp és visszavonhatatlanul bruhaha. A statáriális bíróság ítélete: kicikizés általi életfogytig tartó hitelvesztés.

A továbbiakban légyszi ne azzal foglalkozzunk, hogy MIÉRT NEM műxik a dolog, hanem azzal, hogy HOGYAN lehet működőképessé tenni.

emzperx 2008.01.06. 13:50:20

Választások során keress fel egy a másik táborba tartozó ismerősödet aki csak azért szavaz a pártjára mert a tiédet jobban utálja (a szavazók zöme ilyen) és egyezzetek meg, hogy cserébe kölcsönösen nem szavaztok senkire. Ez a vokscsere.

Ezzel a módszerrel csökkenteni lehetne a társadalmon belüli szakadékot és esélyt adni az olyan kis pártoknak melyek nem a gyűlöletre alapozzák politikájukat hanem pozitív mondanivalójuk is van.

Na minden jót!

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.06. 13:51:54

sertinna: éppen a lustaságra lehet bazírozni, mert az tényleg alaptermészetünk. Nem kell mást csinálni, csak kicsit rájátszani a szokásos lustaságra!

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.01.06. 14:01:21

emzperx: a vokscsere jó lehet, de itt egyelőre nem a választásról van szó, hanem arról, hogyan jutunk el odáig.

szabados 2008.01.06. 16:57:13

Javasolom a következőket.
1. A sárga színű csillag helyett más színt kellene választani,mert visszatetszést kelhet/44-ben a zsidókat sárga csillag viselésére kötelezték/Nem is szólva a Mazsihisz esetleges támadásairól.
2.Mindenki aki,ezt a felhivást olvassa, a magyar nyelvű,honlapokra és blogokra jelentkezzen be és terjessze a széles nyilvánosság kialakulása céljából
Ezáltal elérhetjük,hogy a bértollnok médiák is szóba hozzák,ami nagy reklámmmal jár.
3.Ki,ki anyagi lehetőségéhez képest készitsen röplapot és lakóhelyén terjessze/postaládákba, villamoson.metrón,vonaton,munkahelyen,hivatalokban,ntézményekben stb./

Grrr 2008.01.06. 19:45:09

A multikat lehetne piszkálni úgy is hogy pl. akiknél lehet parkolni (tesco, cora, stb hatalmas parkolóiban) ott mindig tele lenne a parkoló. Aki a közelben (néhány perc séta) lakna, mindig oda tenné le a kocsiját.

Egy másik dolog is működne hosszútávon (és ez nem csak a Lassan a testtel ügyében jöhetne jól): ha már multiba járunk, minden alkalommal írjunk be a panaszkönyvben ha rohadt narancsot találunk az 1.osztályú áruk közt, romlott volt a tej, ehetetlen az akármi, stb... Mindenkinek van már ilyen tapasztalata, gondolom. (Egyébként is illene a piacon vásárolnunk, nem sokkal drágább mint a multi (ha drágább egyáltalán) az áruk viszont sokkal jobbak. No meg valódi "fair trade" avagy méltányos kereskedelem.)

Még régebben kezembe került egy könyv, most kerestem a neten valamilyen online formában, de nem volt meg. Az a címe hogy Recipes for disaster. Eredetileg anarchistáknak készült és mindenféle dolgok akadnak benne. Jónéhány a törvényesség határát súrolja és jó hasznát vehetnénk mi is ha valakinek megvan vagy megszerzi. A crimethinc.com-ról meg is lehet rendelni 10 dolcsiért.

Valaki elmagyarázná a lassan gyalogolás gyakorlati hasznát? Mert lehet hogy bennem a hiba, de sajnos (az autóssal ellentétben) ennek nem sok értelmét látom - a többi gyalogos szívatásán kívül...

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.01.07. 00:17:25

Gyalogolás: Zebrán ugye átmehetsz, előnyöd van. Olyan gyorsan, ahogy tudsz. De mi van, ha csak lassan tudsz?

Cookbook:

www.rorta.net/textfiles/crimethinc.recipes.for.disaster.an.anarchist.cookbook.pdf

kukatr 2008.01.07. 01:25:08

ha már telefonnal akarjuk a hálózatot leterhelni, akkor már egy multinacionális cég ügyfélszolgálatával tegyük ezt
ugyanezt lehet a honlapjukkal is
ügyfélszolgálatuk e-mail címjére elküldeni esetleges panaszainkat, ha több van, akkor mindre, vagy nemes egyszerűséggel csak x óra 37 perckor öt másodpercenként frissíteni egy percen át
esetleg teljesen fals címre kamu megrendéléseket feladni

hírverést egyszerűen lehet csinálni, mondjuk leszervezni egy szemétszedést, kamerával felvenni és felrakni a youtube-ra, akár meg lehet hívni rá a médiát is

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.01.07. 05:10:50

szabados 2008.01.06. 16:57:13

1. A csillag nem sárga, hanem arany. A heraldikában "sárga" nincs is.

Arany nyolcágú csillag szerepel például az alábbi településeink címerében (és még egy csomó másikéban):

- Adorjás
- Aranyosgadány
- Bózsva
- Csertő
- Lippó
- Mekényes
- Mikóháza
- Pálháza
- Szendrőlád
- Tiszabábolna
- Vilyvityány
- Zádor

Logikádat követve ez a tény a zsidókban vissztetszést kelthet és fel kell készülnünk a MAZSIHISZ támadására. Abszurd.

Egyébként meg úgy szinezed ki a csillagot, ahogy tetszik. A Galériában mutatok is pár példát.

Arról nem is beszélve, hogy eszembe sincs elrendelni a csillag viselését: mindenki azt csinál, amit akar.

lassan-a-testtel.blog.hu/2007/12/31/galery

2. Tökéletesen egyetértek. Hamarosan nyitok is egy PR/politikai marketing szekciót, ahol részletesen kidolgozhatjuk az akcióterv más vonatkozásait is.

3. Igen, röplap. Erre a célra az Eskü pdf verzióját ajánlom. Aki tud szebbet-jobbat, ne fogja vissza magát.

lassan-a-testtel.blog.hu/media/image/esku.pdf

Patya 2008.01.07. 08:44:23

Régóta dédelgetett tervem ez, s most úgy látszik, kicsit más formában, de Ti is kitaláltátok. Mi lenne, ha némely (munkában megfáradt = lusta) polgártársunk elkezdene körözni a budapesti belváros amúgy is felettébb forgalmas útjain, egy meghatározott, önmagába visszatérő körúton, 30 km-h sebességgel? Természetesen a KRESZ szigorú betartásával, de maximális "udvariatlansággal" (mellékutcából autót ki nem engedünk, stb.) Nem kell hozzá sok autó, csak 80-100. Persze lehet váltani egymást, ki mikor ér rá egy kis "városnézésre". A "hovatartozás" jelzésére tökéletesen megfelel a nyolcágú csillag. Megtámadhatatlan; a belvárosban nincs hely ennyi autó félreállítására, folyamatos igazoltatására - értelme sem lenne, hiszen mindenkinél minden rendben van... Nos...?

ksp 2008.01.07. 17:01:08

A jövedéki termékek nem vásárlása is elég nagy bevételkiesést okozna. (kávé, alkohol, dohány) Tudom, aki használja ezeket, nem akarna lemondani róla, de akkor is. Különben is, ezek nélkül mennyivel egészségesebb lenne mindenki :)

kisx 2008.01.08. 01:35:28

Sziasztok!
Eddig csak olvastam a posztokat, de a 9-es pont miatt muszáj kaminautolnom: már több éve passzívan rezisztálok. Majdnem állandóan csúszok a befizetésekkel. Ami levon az értékéből: nem jobbítási szándékkal tettem ezt, egyszerűen lustaságból. Nem baj, ezentúl meglesz az 'erkölcsi alapja' is. :)
Komolyan: szimpatikusnak tartom a kezdeményezéseteket (mondhatnám: A teremburáját neki!) és némelyik akcióhoz csatlakoznék is. Mivel vidéki vagyok, a fővárosi röpgyűléseket kihagynám, de pl. Grrr ötlete tetszik és szívesen telededikálom a bevásárlóközpontok panaszkönyveit. Annál is inkább, mert régóta zavarnak az 'I. osztályú' áruik.
Notórius gyorshajtó lévén nagy önfegyelemre lesz szükségem, de az alapötlet 1. pontot is megkísérlem betartani. Lehet, nem is lesz annyira nehéz, mert amióta egy nem annyira fickós autónk van, időnként a 'minimalizáljuk a fogyasztást' c. játékot játszom. :)
Koti 'gyerekafedélzeten' csillagját nagyon jónak tartom, és az ötletet lenyúlva, a szöveget magyarra fordítva ki is rakom az autóra. Csak idő kérdése, mert ugye a lustaság....
Elnézést a szóf0sásért. :)

ellenállás 2008.01.08. 14:49:19

A passzív ellenállás a korábbi történelmi helyzetekben azért kellett, mert komolyabb ellenállási módokat keményen megtoroltak volna. kivégzések stb. Nem látom értelmét a passzív ellenállásnak amikor sokkal komolyabb probálkozások is fuccsba mentek: nagy tüntetések, zavargások, sztrájk, fenyegetések.
Ezek csak a nagykutyáktól félnek és a direct erőszaktól. Ha mondjuk ledöntenénk az orosz emlékművet és Putyinéknek az oroszok felháborodása miatt meg kéne szakítani minden kapcsolatot a magyar kormánnyal az már naygot szólna. Attól berezelnének. Vagy, ha vér folyna, képviselőket támadnának meg (nem csak fenyegetésszerűen), attól megijednének. Attól, hogy nem fizeted be az adódat, vagy lassabban hajtassz, netán feltartod a forgalmat nem fognak. Túl sok pénz forog kockán. Jól tudják, ha elbuknak jó ideig kivonják magukat a forgalomból. A végsőkig elszántak. Tudják mire vállalkoztak. cinkosok egytől-egyig. Aki gyenge azt eltapossák. Ezeket nem állítja meg holmi passzív ellenállás.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.01.08. 22:03:45

Hibás helyzetértékelés. Ha így folytatják, akkor bő 2 év múlva vége a tuttiságnak, méghozzá katasztrofálisan. Ennyire azért ezek sincsenek bezárva a mába, bizony aggódnak a jövőjükért.

Egyáltalán nem mindegy nekik, hogy teljesen lenullázzák a pártjukat (kb. úgy, mint a lengyelek) vagy azért marad esélyük arra, hogy ha nem is hamarosan, de előbb-utóbb ismét kormányra kerüljenek.

Előbbi esetben vége mindennek. Ugyanis az, aki a suskát adja, nem a hálás fajtából való. Ha a továbbiakban nem remél semmit a csapattól, akkor leállítja a finanszírozást - örökre. Nem lesz több igazgatótanácsi tagság, nem lesz semmi. Saját kvalitásaik pedig nem teszik olyan kívánatossá ezeket a fickókat, hogy mindenféle jó kis menedzser-pozíciókat megcsíphessenek.

Az a pár lény, aki milliárdos közülük, még ellesz így-úgy, de még azok is csődbe mehetnek, ha nem a megszokott üzleti környezetben találják magukat, azaz nem túrkálhatnak korlátlanul az adófizetők zsebében.

Utóbbi esetben, ha marad némi esély arra, hogy 4-8-12-16 év múlva visszaszerzik a gyeplőt, mindez nem így alakul. Akkor további szponzorálásuk ésszerű üzleti befektetés. Ez nagyon nagy különbség és ezt ők is tudják.

A szelíd passzív rezisztencia azért lehet számukra gyilkosabb minden erőszaknál, mert ez az egyetlen, ami jelen körülmények között tömegeket mozgathat meg. Akkora tömeget, ami már földindulást jelent a következő választáson.

kisx 2008.01.09. 06:30:45

Terembura: írtad, hogy a látogatottság felkúszott napi 1000 fölé. A hozzászólásokon ez (sajnos) nem látszik, és nem tudom, honnan lehet tudni, hogy a csak olvasó látogatók közül milyen arányban vannak az ötlet támogatói. És hányan vannak, akik szimpatizálnak az ötletekkel, de nem érzik úgy, hogy sikerül ezzel elérni bármit is. Nem biztos, hogy jó ötlet, de talán ha a MG blogjában idézett esetleíráshoz hasonlóan (Deák Ferenc ... 2008.01.06. 16:33:38) mások is megírnák tapasztalataikat, és azokat összegyűjtenétek egy helyre, az meghozná a kedvet néhány bizonytalankodónál is. Sokan vannak, akik nem tudnak/akarnak/mernek kiállni egy számukra szimpatikus ügy mellett, amíg nem látják annak támogatottságát. Kell egy kritikus tömeg a számukra. Tudom: csak lassan a testtel, eljön ennek is az ideje. Remélem. :)

Bereznay András (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net/ 2008.01.09. 19:18:53

Az igazi tükörfordítás az lenne, hogy

Agyviharzás

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.01.09. 21:12:28

Az észdühöngés is esélyes :-)

kisx 2008.01.09. 06:30:45
"milyen arányban vannak az ötlet támogatói"

Fogalmam sincs, egyelőre nem is fontos.

"mások is megírnák tapasztalataikat"

Igen, ez jó lenne. Méghozzá minél több helyen, és minél változatosabb helyeken (pl. indy, szélsőközép, index, stb.)

Ilyenkor érdemes hagyni ott backlinket, itt pedig oda mutatót.

De úgy általában is beszállhat bárki a blogszférából, ha kedve van.

"Kell egy kritikus tömeg"

Igen, ez így van. Egyébként elég rejtélyes, hogy egyes dolgok miért terjednek, mint a futótűz, mások meg nem. Ezt előre kiszámítani nem lehet, nem is kell. Elég, ha mindenki azt teszi, amit helyesnek tart, a többit meg rábízza arra, aki a sors ura.

kisx 2008.01.10. 00:15:32

Az 'esetleírásokról' még talán csak annyit, hogy nem is maga a 'cselekmény' lenne itt a fontos, hanem a reakciók leírása, mind a jelenlévő személyek, mind az (esetlegesen) intézkedő közeg vonatkozásában. (Már ha lehet ilyen, mert gondolom, egy hivatalos irat benyújtásával, vagy nemlétező szám állandó hívogatásával nem vonom magamra a hivatalos szervek figyelmét.) Ezek a leírások azért lennének jók, mert kiderülhetne, ha sokaknak szimpatikus ez a szerveződés, és akkor erőt és bátorságot ad. Ha meg sokaknak nem tetszik valami, akkor más módokon kell próbálkozni. Az elkövetett hibákból meg tanulni lehetne.

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2008.01.30. 15:11:11

Kedves Terembura, lenne egy igen fontos javaslatom.
Nagyon megfontolandónak tartom azt a kritikát sokak részéről, hogy a szóttögés inkább riasztó, mint kedvcsináló a kormánybuktatáshoz.
A kezdeti 10%-os lassítás még szerintem belefér, hisz az a gyakorlatban annyit tesz, hogy óra szerint mész a megengedettel.
Azt kellene elérni, hogy minél több embernek legyen szimpatikus ez a mozgalom.
Ebből az irányból való támadásokat szvsz ragyogóan ki lehetne védeni, ha egy csavarral másféle arculattal nyomatnánk ezt az akciót.
Konkrétan Polgári Engedelmességi Mozgalom-ra gondoltam.
Bakker, most nézem, a kendermagosok már ugyanerre lecsaptak.
Nemtom, szóval lehetne valahogy úgy is ideologizálni, hogy mi betartjuk/betartatják velünk a hülyetörvényeket is, a politikusok meg szórják a pénzt, és semmi erkölcsi alapjuk sincs a helyükön maradáshoz.

Van ez a blog, a Polgári Elégedettségi Mozgalom:
elegedettek.blog.hu/
Nekem irtóra tetszettek a plakátok, kár, hogy abbahagyták. A humor is egy fontos populista eleme lehetne a mozgalomnak...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.02.03. 01:02:19

No, egyelőre az ilyen-olyan hivatalcsesztetéseim nem hoztak eredményt, pedig a 30 nap letelőben...

abandi 2008.09.25. 15:07:07

Tisztelt terembura!
Az az adat-és plusz közútforgalmi blokád nem elvezendő ötlet...
Sokan szadeszes-taxis provokátor blokádra emékeznek...pedig bizony ott az üzemanyagár képzéséről is szólt a dolog...
(állítólag azóta is az alap+haszon+jövedéki adó...és ezt megfejelve ÁFa a költség)
Ez a gázra is igaz...
Na, most akkor merre az előre...?

abandi 2008.09.30. 18:41:32

Az Apeh megadta a választ:
Októberig 1,2 M "tartozó" adóalanynak küldenek (téves)kimutatással egybekötött fizetési felszólító levelet...(térivevény nélkül)...
Cikk:
" index.hu/gazdasag/magyar/adfoly080925/"
Én megkaptam...
Mit tegyünk?
süti beállítások módosítása